Jaga artiklit
Liitu uudiskirjaga

!
Something went wrong. Please check your entries and try again.

Tööriistad veebilehe haldamiseks

Veebilehe nähtavuse tõstmine on teema, mis on igal veebilehe omanikul olulise tähtsusega, kuid selleks, et olla veebis edukas peab teadma, kuidas külastajad antud veebileheni jõuvad ning kuidas veebilehel käituvad. Selle jaoks on võimalik kasutada mitmeid tööriistu ja platvorme. Allpool toome välja mõned populaarsemad vahendid hoidmaks oma veebilehel silma peal ning suurendamaks nähtavust ja külastatavust kasutades nii makstud kui tasuta võimalusi.

Google My Business

Ettevõte Google’i otsingutulemustesse ja kaardile asukoha, piltide, lahtiolekuaegade ja hinnangutega.

Google My Business on esimene samm ettevõtte nähtavuse suurendamiseks internetis. Kuna selle tööriista kasutamise jaoks ei pea isegi veebilehte olema, võiks Google My Business olla kõigil ettevõtetel.

Kuidas Google My Business töötab?

Google My Businessi tööpõhimõte on väga lihtne. Kui konto on korralikult ülesseatud, hakkavad inimesed märksõnade ja asukoha põhjal teie ettevõtet otsingutulemustes nägema. Ettevõtete asukoha Google kaardile saab samuti tänu Google My Business kasutamisele.

See, milliselt otsingutulemustes ettevõte ilmub sõltub üldjuhul sellest, kui täpselt seda otsitud on. Tehtud kuvatõmmistelt on näha, millised on peamised erinevused. Esimesel juhul on otsingumärksõnaks toidupoed Tallinnas. Teisel juhul otsisime juba täpselt Solaris toidupoodi. Mõlemal juhul on näha ettevõtte asukohta kaardil, avamisaegu ja ka hinnanguid.

 

Google My Business on üks kiiremaid viise, kuidas kliendid saavad informatsiooni teie asukoha ja lahtiolekuaegade kohta. Lisaks saavad jätta kliendid ka hinnanguid. Positiivsed hinnangud aga suurendavad tõenäoliselt lisaks kaupluse külastusele ka veebilehe külastatavust – tulemuseks on kõrgem positsioon otsingutulemustes.

 

Google Analytics

Põhjalik statistika tööriist veebilehe külastatavuse kohta.

Google Analytics on populaarseim statistika tööriist. Põhjus on lihtne, see on tasuta ja äärmiselt täpsete ning mitmekülgsete võimalustega. Google Analyticsi abil on võimalik näha andmeid külastajate kohta nagu asukoht, seade ja lehel viibitud aeg kui ka spetsiifilisemaid andmeid iga lehe kohta eraldi. Lisaks on Google Analytics’it võimalik integreerida teiste Google’i tööriistadega nagu AdWords, Search Console jt.

Kuidas Google Analytics töötab?

Google Analyticsi toimimiseks on vajalik lisada veebilehele pisike koodijupp, mis hakkab andmeid koguma momentaalselt. Oma Google Analyticsi kontolt on seejärel võimalik jälgida veebilehel toimunut erinevatel perioodidel. Millistel sisulehtedel viibitakse kõige kauem, millistel sisulehtedelt lahkutakse sagedamini, kuidas teie lehele tullakse jne. Korralikult ülesseatud Google Analytics annab täpse ülevaate veebilehel toimuvast.

Kui Google Analytics on juba mõnda aega toiminud ja andmeid kogunud on võimalik kasutada neid andmeid veebilehe parendamiseks. Selleks parim viis on jälgida andmeid antud perioodi kohta ja teha järeldusi ning efektiivseid muutusi.
Näiteks: Alamlehel /abc on kõrgeim veebilehelt lahkumise protsent ja see ei ole naturaalne lahkumisleht nagu kontaktileht. Järelikult ei ole sisu antud lehel piisavalt selge, paeluv või suunav järgmise soovitud tegevuseni.

 

Google Search Console

Tööriist veebilehe positsiooni ja soorituse jälgimiseks otsingumootori tulemustes.

Google Search Console on tööriist, mis kasutab nii veebilehe tehnilisi kui Google otsingumootori andmeid. Selliselt kogub Google Search Console kokku teabe veebilehe otsingumootori tulemuste kohta ning annab välja veateateid tehniliste vigade kohta veebilehel.

Kuidas Google Search Console töötab?

Google Search Console konto ülesseadmisel ei näe andmeid koheselt nagu Google Analytics’i puhul.  Andmed ilmuvad alles mõne nädala jooksul. Enne andmete nägemist on võimalik lisada veebilehe XML sitemap (veebilehe sisu jaotus otsingumootori jaoks).

Kui andmed hakkavad ilmuma on võimalik saada teavet veebilehe otsingutulemustes esinemise kohta: veebilehe keskmine positsioon otsingutulemustes märksõnade kohta, klikkide hulk märksõna kohta, nägemiste hulk märksõna kohta.

 

Google Tag Manager

Tööriist veebilehel toimuva kohandatud jälgimise jaoks.

Google Tag Manager on tööriist erinevate analüütika platvormide omavaheliseks sidumiseks. See võimaldab külastaja põhjalikumat jälgimist ning veebilehel tehtud toimingute saatmist analüütika platvormidele.

Kuidas Google Tag Manager töötab?

Üldjuhul on veebilehel mitmeid erinevaid jälgimiskoode nagu Facebook Pixel, Google Analytics mõni muu kolmas jälgimiskood. Google Tag Manager’i ülesseades võetakse kõik jälgmiskoodid ning lisatakse need ühe nö “ümbriku” sisse selleks, et veebisait ei peaks laadima mitmeid erinevaid jälgmiskoode igal lehel, vaid ainult ühe koodide “ümbriku”.  Lisaks saab ülesseada spetsiifiliste tegevuste jälgimise ning raporteerimise. Näiteks kontaktivormi kasutamise või emaili linkidel klikkide kohta teha Google Analytics’isse ühenduse.

Google Tag Manager’i ei ole vajalik kasutada kui soovite näha, kui palju lehel külastajaid käib, selleks piisab ainult Google Analytics. Kuid kui soovite põhjaliku analüütikat veebilehe kasutamise kohta ning arendada veebilehte edasi külastajate käitumise põhjal, siis Tag Manager on selleks väga kasulik tööriist.

 

Google Ads

Tööriist otsingumootori tulemustes ja Google reklaamvõrgustikus reklaamide seadistamise jaoks.

Google Ads, varem tuntud kui Google Adwords, on enim kasutatud reklaame võimaldav platvorm / tööriist. Google Ads reklaamid on tekstireklaamid ja bännerreklaamid, mis ilmuvad otsingumootori tulemustes ning Google Display võrgustikus otsitud märksõnade põhjal. Google Adsi on võimalik ühildada Google Analyticsiga, et reklaamidest tulnud külastajate käitumist analüüsida.

Kuidas Google Ads töötab?

Google Ads’i peamine eesmärk on erinevate reklaamikampaaniate loomine. Ühel veebilehel võib olla mitu erinevat reklaamikampaaniat näiteks erinevate märksõnade, tootekategooriate või teenuste jaoks. Lisaks võib lisada negatiivseid märksõnu, osaliselt või täpselt kattuvaid fraase jpm. Parimate tulemuste ja efektiivsuse jaoks tuleb kontakteeruda spetsialistiga.

Google Shopping

Google otsingumootori tulemustes ilmuvad tootereklaamid

Google Shopping on Google Ads üheks osaks. Kahjuks ei ole see võimalus veel Eestis olemas, kuid välisturul on võimalik seda kasutada. Google Shoppingu reklaamideks on tooted, mida on võimalik osta otse veebilehelt lisades toote ostukorvi. Reklaamid ilmuvad Google otsingutulemustes.

Tööriistad veebilehe haldamiseks, reklaamtööriistad, veebilehe haldamine

Pildilt on näha, et otsides märksõna jalgratas järgi kuvatakse otsingutulemustes vastavad tooted, mille link viib kliendi otse tootelehele.

 

Turundusküpsis / pixel /piksel

Veebilehe külastaja kohta käiva teabe koguja reklaamide optimeerimise eesmärgil.

Cookie, turundusküpsis, pixel, piksel – on koodijupp, mis lisatakse veebilehele. See ei ole tööriist otseselt, vaid pigem osa tööriistast. Piksel jälgib lehel toimunut ja “kleebib” ennast külastaja külge. Piksli abil kogutud teavet kasutatakse eelkõige taassihitud reklaamide jaoks.

Taassihitud reklaam – reklaam, mis kuvatakse inimesele nende varasemate käitumiste põhjal internetis. Näiteks vaatad internetis punaseid sokke ja hiljem näed punaste sokkide reklaame teistel veebilehtedel.

Taassihitud reklaame on võimalik luua ka näiteks Facebookis. Facebooki reklaamid kasutavad teie veebilehel oleva Facebook Pixeli teavet reklaami sihtgrupi leidmiseks.

Üldiselt öeldakse, et piksel peaks enne vähemalt paar kuud (kui külastatavus on pigem madal, siis ka kauem) informatsiooni koguma, kui seda kasutama hakata. Isegi kui ei ole plaani täna või homme seda kasutada, on ikkagi soovituslik see lisada tuleviku jaoks.

Kui Sulle meeldis artikkel, siis jaga seda...
Soovid uusi artikleid e-mailile? Liitu uudiskirjaga

!
Something went wrong. Please check your entries and try again.

Loe veel...

Kollane värv disainis

Kollane värv on viimane põhivärv, mida disaini puhul me veel käsitlenud ei...

Loe edasi

Kodulehe tegemine WordPressiga | Õpetus

Kodulehe tegemine on protsess, mis on läbitud või käsil pea enamikest ettevõtetest...

Loe edasi

Sinine värv disainis | Infograafik

Sinine värv on paljude ettevõtete poolt laialdaselt kasutusel. Ühed tuntuimad brändid maailmas...

Loe edasi