Jaga artiklit
Liitu uudiskirjaga

!
Something went wrong. Please check your entries and try again.

Kuidas saada backlinke? | Kiire ülevaade

Backlink’id on välised lingid, mis viitavad teie veebilehele. Lingid teistelt lehtedelt aitavad omakorda kaasa SEO tulemuste saavutamisele. 

Backlinkide kvaliteet versus kvantiteet

Backlinkide ehitamise strateegiate puhul on kaks pooldajaskonda. Ühed peavad oluliseks just kvaliteeti, teised hoopis kvantiteeti. Parimad strateegia on kasutada nii kvaliteetseid backlinke kui keskenduda ka kvantiteedile.

 

Kvaliteetsed backlinkid

Kvaliteetne backlink on link kõrge autoriteersusega veebilehelt, mis on otsingumootorite ja ka inimeste jaoks usaldusväärne. Tänu sellistele linkidele on võimalik kindlasti tõsta oma veebilehe autoriteersust ja ka positsiooni otsingutulemustes. Lisaks ei ole riski, et tegemist on mõne spämm lehega, mis tulemusena hoopis kahjustab veebilehe tulemusi. 

Kuigi kvaliteetsed backlinkid on ilmselgelt väga väärtuslikud ja efektiivsed, on neid üsna raske saada. Üldjuhul on võimalik saada kvaliteetseid backlinke lehtedelt, mille sisu on relevantne sinu veebilehele. Seetõttu on kvaliteetsetele backlinkide keskendudes võimalik genereerida kitsam, kuid kõrge lojaalsusega külastajaskond. 

 

Kvantiteedile keskenduvad backlinkid

Backlinkide ehitamise strateegia, mis keskendub kvantiteedile tähendab palju linke veebilehtedelt, mille autoriteersus on madal kuni keskmine. Kuigi tegemist ei ole otseselt spämm veebilehtedega, on selle strateegia puhul oluline saada link, mitte keskenduda selle lingi kvaliteedile. 

Kvantiteet backlinkide saamine on oluliselt kiirem protsess kui kvaliteetsete backlinkide ehitamine ja ka sellised lingid aitavad lõpuks kaasa veebilehe autoriteersuse ja positsiooni parandamisele. Samas on alati risk saada link hoopis spämm veebilehelt. Üldjuhul on kvantiteet backlinkidega seotud kõrge külastatavus, kuid tegemist ei ole lojaalsete külastajatega. 

 

Backlinkide korrektne lisamine

Backlinkid jagunevad oma olemuselt veel kaheks, nofollow ja dofollow lingid. Nende vahet on oluline teada, kui lisad kellegi teise lingi enda lehele. 

 

Dofollow link 

Tegemist on backlinki tüübiga, mida internetirobotid ehk bot’id saavad indekseerida. See annab märku bot’idele, et nad loeksid selle lingi üle, kui nad sinu veebilehte indekseerivad. Ehk sa soovid, et seda linki seostatakse sinu veebilehega. Dofollow linke on mõistlik panna lehele, kui viitad lehtedele, mis on usaldusväärsed ja kvaliteetsed. 

Dofollow link on HTML koodi poolest tavaline link:

<a href=”http://www.link.com/”>Lingi kirjeldus</a>

 

Nofollow link

Nofollow link on backlink’i tüüp, mida bot’id ei indekseeri, kui nad loevad sinu veebilehte. Kuigi inimesed näevad neid linke ja saavad nendele navigeerida, peidetakse HTML-iga link bot’ide eest ära. Selliseid linke kasutatakse eelkõige juhul, kui viidatakse lehtedele, mis on madala autoriteersusega ja ebakvaliteetsed. 

Nofollow lingi puhul lisatakse rel=”nofollow”. 

<a rel=”nofollow” href=”http://www.link.com/”>Lingi kirjeldus</a>

 

Backlinkide kogumine

 

Külalispostitused

Külalispostitused on postitused teistel veebilehtedel, mida võivad teha nii ettevõtted kui ka blogijad. Selleks oleks hea leida blogi või veebileht, mille sisu on relevantne teie veebilehega ja võtta nendega ühendust. Tänu külalispostitustele headel veebilehtedel on võimalik saada kvaliteetseid backlink’e. 

 

Infograafikud

Infograafik on kombinatsioon graafikutest, andmetest, piltidest ja tekstist. See on populaarsust koguv meetod andmete kuvamiseks, mis on visuaalselt väga tähelepanu püüdev. Seda võib kasutada nii numbriliste kui mittenumbriliste andmete edasi andmiseks.

Pilt: Visme

Kuna infograafikud on visuaalselt huvitavad ja head lisandid igale veebilehele on võimalik neid pakkuda teiste veebilehtede omanikele oma lugejaskonnaga jagamiseks näiteks e-maili teel või postituse sisse lisades. 

 

Kommentaarid

Teistele veebilehtedele kommentaaride jätmine või näiteks Quora platvormil küsimustele vastamine koos lingiga on lihtne viis palju backlinke koguda. 

 

Vigaste linkide leidmine

Üks võimalus backlinke saada on leida katkiseid linke teistel relevantsetel lehtedel ja kontakteeruda veebilehe omanikuga. On võimalik kasutada tööriistu, mis leiavad vigased lingid lehtedelt üles, ilma, et peaksid ise kontrollima käsitsi kõiki linke. 

 

Backlinkide ostmine

Siinkohal ei mõtle me spämmlehtedelt backlinkide ostmist, vaid backlinkide ostmist usaldusväärsetelt pakkujatelt. Tihti pakuvad kvaliteetsed veebiväljaanded võimalust osta sisuturundusartiklit koos backlinkiga. Mida kvaliteetsem on pakkuja veebileht, seda kõrgem on ka hind.

 

Sotsiaalmeedia

Sotsiaalmeedias jagatud lingid ei ole otseselt backlingid, kuid sotsiaalmeedias oma sisu jagades on võimalik koguda populaarsust. Tänu populaarsusele on suurem võimalus, et keegi viitab sinu lehele ka oma veebilehel.

 

Kasutatud allikas: Neil Patel

Kui Sulle meeldis artikkel, siis jaga seda...
Soovid uusi artikleid e-mailile? Liitu uudiskirjaga

!
Something went wrong. Please check your entries and try again.

Loe veel...

Sinine värv disainis | Infograafik

Sinine värv on paljude ettevõtete poolt laialdaselt kasutusel. Ühed tuntuimad brändid maailmas...

Loe edasi

Punase värvi kasutus veebidisainis | Infograafik

Värvidel on mõju tekitada vaatlejas erinevaid tundeid, seetõttu tuleb kaaluda nende valikut...

Loe edasi

Tõsta veebilehe konversioonimäära disainiga 

Veebilehe eesmärk on saada inimesi tegema soovitud tegevusi, näiteks kontaktivormi täitmine, ostu...

Loe edasi