Kollane värv disainis | Infograafik

xysum-kollane-varv-disainis-veebidisain

Kollane värv on viimane põhivärv, mida disaini puhul me veel käsitlenud ei ole. Seega asume asja kallale!

 

Kollane värv (veebi)disainis

Kollased toonid on rõõmsad, soojad ja erksad, ning pakatavad energilisusest. Seda seostatakse päikese ja soojusega, mis omakorda annab vaatlejale edasi positiivsust, sõbralikkust ja ka loovust. Nagu ka punane toon, suurendavad kollased toonid söögiisu ja kiirendab südamelööke. Kollane on ühtlasi ka kõige tähelepanu püüdvam värv ning annab märku kiirest teenusest või tootest.

Milliseid emotsioone tekitab kollane värv?

Kollane on ere värv, mille kasutamisel tuleks olla hoolas ning lähtuda põhimõttest, et vahel “mida vähem, seda parem” on tõesti parem.

Kui kollast õigesti kasutada, tekitab kollane värv positiivseid emotsioone, tõstab energiataset ning kiirgab soojust ja sõbralikkust. Lisaks aitab see kaasa loovale tööle ja aitab ka loogilisele mõtlemisele kaasa.

Kui kollase värviga liialdada või kasutada seda ebasobivas kontekstis, võib see väljendada hoopis lapsikust või irratsionaalsust ja tekitada ärevust. Kollast seostatakse negatiivselt ka kadeduse ja hirmu ning ohuga, kuna kollast kasutatakse oma omaduste tõttu ka näiteks liiklusmärkidel.

 

Millistele ettevõtetele ja kaupadele sobib kollane värv?

Kuna kollased toonid tekitavad positiivseid emotsioone, aitavad kaasa loogilisele mõtlemisele ning suurendavad söögiisu ja kiirendavad südamelööke, sobivad kollased toonid erisugustele ja mitmetele valdkondadele. Lisaks võib näha, et just toitlustusvaldkonnas tegelevate ettevõtete puhul kombineeritakse väga tihti kollane ja punane.

Kollased toonid sobivad hästi:

  • Toitlustusettevõtted
  • Haridusega seotud valdkonnad
  • Kaubandus
  • Meelelahutus
  • Ehitus

Kollast kasutavad näiteks McDonalds, Chupa Chups, Lays, IKEA, Lipton, DHL, SnapChat, Post-it, BIC jpt.

 

Oma mängulisuse, energilisuse ja positiivsuse tõttu ei mõju kollane kui väga tõsine värv. Kuigi kollasel on palju valdkondi, millele see võiks teoreetiliselt sobida, tuleks kollaste toonide valimisel kaaluda täpsemalt oma brändi ning toodet või teenust.

Kollased toonid ei sobi üldjuhul väga hästi või seda ei kasuta tihti:

  • Finantsettevõtted
  • Luksuskaubad
  • Kosmeetika

Kollaseid toone õigesti / õiges koguses kasutades, võib pea iga ettevõte seda oma kasuks väga hästi ära kasutada. Üks väga hea näide on näiteks Ferrari, mida võib lugeda luksuskauba alla, kuid oma logos kasutab just kollast värvi. Siin tuleb mängu just toote või teenuse kiirus, mida kollased toonid väljendavad.

 

Kuidas kasutada kollast värvi veebidisainis?

Kollased on ideaalsed aksendivärvid ning kontrastivärvid oma silmatorkavuse tõttu. Kasuta kollast call-to-action’ite või muude tähelepanu vajavate elementide välja toomiseks. Kuid võtke alati arvesse ka loetavust! Kollased toonid on küll silmatorkavad, kuid pigem hele, seetõttu paaritage seda tumedama tekstiga.

  • Tausta- ja/või aksentvärv
  • Brändielemendid
  • Call-to-Action nupud ja elemendid

 

Infograafik

Kollane värv, kollase värvi kasutus veebidisainis, graafilises disainis

 

Loe punase värvi kasutusest SIIT ja sinise värvi kasutusest SIIT!

Soovid uusi artikleid e-mailile? Liitu uudiskirjaga!
Loe veel . . .

Milliseid SEO tulemusi oodata uuelt veebilehelt?

Käesolevas artiklis keskendume täitsa uute veebilehtede SEO tulemustele. Siinkohal räägime…

Loe edasi

Kui turvaline on WordPress veebileht?

Väga tihti küsitakse, kui turvaline on ikkagi minu uus WordPress…

Loe edasi

Ohtlikud paroolid | Milline on turvaline parool?

Iga kasutajakonto teeb väga palju turvalisemaks tugev parool. Kui kasutad…

Loe edasi