Millised on pakendite trendid ja suunad?
Järgmisel kümnendil on mitmeid suundumusi, mis eeldatavasti kujundavad pakendite tulevikku.
Jätkusuutlikkus
Tarbijad on üha enam teadlikud pakendite mõjust keskkonnale. Ja mitte ainult seda, vaid teatud piirkondades ja riikides on kehtestatud ka uusi eeskirju. Selle tulemusena peavad ettevõtted leidma võimalusi, kuidas muuta oma pakendeid säästvamaks, näiteks kasutades biolagunevaid materjale, rakendades ringlussevõtuprogramme, pakkudes korduvtäitmist ja minimeerides pakendeid üldse.
Hea näide minimaalse pakendamise kohta on Lush’i “Naked products” tähendades, et teatud osa nende toodetest ei ole pakendatud.
Jätkusuutlikkuse teemal on oluline mainida ka toitu. Toidujäätmete vähendamine on oluline eesmärk, sest kuni 40% kogu maailmas toodetud toidust jääb söömata. Kaasaegsed pakendamistehnoloogiad võivad mängida selle eesmärgi saavutamisel olulist rolli, aidates pikendada toidu säilivusaega, seda eriti vähearenenud riikides, kus jaemüügi külmutusinfrastruktuur on ebapiisav. Pakendite barjääritehnoloogia täiustamiseks tehakse märkimisväärseid uurimis- ja arendustöid, mis hõlmavad ka nanotehnoloogiliste materjalide kasutamist.
Mugavus
Kuna kiire elustiil on muutunud normiks, otsivad tarbijad pakendeid, mis on mugavad ja mida on lihtne kasutada. Ehk pakendeid, mida on lihtne avada, uuesti sulgeda ja ära visata.
Samuti on järjest olulisem üldine pakendi kasutajasõbralikkus ja “juurdepääsetavus”, sealhulgas juba mainitud avamise mugavus, selgus, loetavus jne.
Väikesed leibkonnad
Ühe-inimese leibkondade arvu suurenemine on toonud kaasa nõudluse suurenemise väiksema portsjoni suurusega kaupade järele. Lisaks võimalus, et pakendeid oleks võimalik taassulgeda või kasutada mikrolaineahjus.
Nutikad pakendid
E-kaubanduse levikuga on ostjate jaoks aina olulisemad tarnetingimused, tarneahela läbipaistvus ja paki liikumine. Ettevõtted juba vaikselt reageerivad sellele, rakendades oma pakendites jälgitavussüsteeme, mis võimaldavad klientidel jälgida toodete teekonda.
Nutikad pakendid koguvad samuti üha suuremat populaarsust. See hõlmab pakendeid, mis suudavad tarbijaga suhelda, näiteks anda tooteteavet, suhelda nutitelefonirakendusega või isegi anda tagasisidet toote värskuse kohta.
Fotod võetud Unsplash.com ja Pexels.com.