Tõsta veebilehe konversioonimäära disainiga

Veebilehe eesmärk on saada inimesi tegema soovitud tegevusi, näiteks kontaktivormi täitmine, ostu sooritamine või midagi kolmandat. See, kui paljud külastajad neid tegevusi teevad annavad veebilehe konversioonimäära, mida mõjutavad erinevad elemendid nii negatiivselt kui positiivselt. Selleks, et konversioonimäär oleks võimalikult kõrge on võimalik teha erinevaid disainilisi muudatusi.
Vähenda valikuid
Veebilehel peaks olema võimalikult vähe valikuid külastaja jaoks. Võttes näiteks e-poe tootekategooriad, siis mida lihtsamini ja selgemini on need jaotatud, seda kiiremini saab külastaja valida endale huvi pakkuva kategooria. Liialt palju valikuid pikendavad aega, mille jooksul inimene jõuab õigesse kohta lehel. Halvimal juhul jätab hülgab klient lehe ja suundub konkurendi juurde. Eesmärk on vähendada klikkide arvu, millega klient jõuab punktist A punkti B.
Kiirus
Veebilehe laadimiskiirus mõjutab oluliselt konversioonimäära. Kui veebilehel on näiteks ebavajalikult kõrge resolutsiooniga palju pilte, muutub veebileht aeglaseks. Aeglane veebileht sunnib inimesi lahkuma. Selleks, et leht oleks kiirem on tuleks lehe disaini ja selle elemente vähendada ja / või optimeerida.
Negatiivne ruum
Negatiivne ruum lehel tähendab seda ala lehel, kus infot ei ole. Selleks, et külastajal oleks lihtsam orienteeruda teabe vahel ja navigeerida lehel, tuleks kindlasti kasutada negatiivset ruumi. Allpool oleval pildil on näha, kui keeruline on eristada teavet, kuna puudub täielikult tühi ala.
Pilt: I Health Comms
Kontrast
Oluline teave ja call-to-action nupud peaksid olema selgelt eristatavad muust teabest. Tekita kontrasti näiteks väljapaistvate värvidega nuppude juures, mida soovid, et külastaja vajutaks.
Pilt: KlientBoost
Sellel pop-up disainil on näha selgelt kontrasti kasutamist nuppude vahel. Call-to-action nupp on helepunane koos suunava mehikesega, teine aga tagasihoidlikult helehall.
Väljenda end lihtsalt
Lihtne disain ja selgesti arusaadavad disainelemendid on äärmiselt olulised. Ei ole mõistlik panna näiteks ostukorvi nupu asemele “osta kohe”, vaid jätkuvalt “lisa ostukorvi”. Esimesel juhul võib inimesel tekkida tunne, et satub otse tasuma, teisel juhul on arusaadav, et toode lisatakse lihtsalt ostukorvi ja külastaja saab jätkata toodete vaatamisega.
Kasuta leivapuru ehk breadcrumbs’e
Leivapuru navigatsiooni kasutamine on eelkõige populaarne e-poodide puhul. See parandab lehe navigatsiooni, kuna muudab lihtsamaks tootekategooriate vahel liikumise. Alloleval pildil on näha, milline näeb välja breadcrumbs navigatsioon tootelehel.
Lisa nuppudele efektid
Nuppudel peaksid olema efektid, kui kursoriga neile peale minna ehk hover effects. See muudab nuppudele vajutamise meeldivamaks külastaja jaoks. Lisaks annab see külastajale märku, et tegu on tõepoolest nupuga.
Kasuta kvaliteetseid ja inimesi kujutavaid pilte
Veebidisainis inimesi kujutavate piltide kasutamine toob külastajal esile emotsioone ja samastumist. Muidugi peaksid fotod olema ka kvaliteetsed. Kui endal ei ole pilte ega võimalust ka neid teha, siis internetis on mitmeid lehekülgi, kust on võimalik alla tõmmata tasuta kvaliteetseid fotosid ning neid kasutada.
Näiteks: