Kodulehe analüüs

Kodulehe analüüs ehk tihti ka SEO analüüs on kodulehe või e-poe tulemuste kontrollimine. Hea disainiga või pealtnäha kvaliteetne koduleht või e-pood ei tähenda alati positsiooni otsingutulemustes või rahuldavat konversioonimäära. Madala efektiivsusega veebileht võib viidata mitmetele erinevatele puudustele, näiteks sisumaterjali ebapiisavat või -sobilikku optimeerimist. Kodulehe analüüs annab ülevaate vigade paranduseks.

E-poe tegemine, veebiarendus

Tehniline SEO

E-poe tegemine, veebiarendus, erilahendus

Backlingid

xysum-projektid-ikoon

Lehesisene SEO

pipedrive-ülesseadmine-ikoon-xysum

Kasutajakogemus

SEO analüüs

Kas mul on vaja kodulehe analüüsi?

Kodulehe analüüsi vajalikkus tuleneb eelkõige teie rahulolust hetkeolukorraga. Kui kodulehe positsioon otsingutulemustes ei ole piisavalt hea, siis saab kodulehe analüüs anda vastuseid teie küsimustele, et seejärel tulemuste põhjal teostada vigade parandusi. Järgnevalt toome välja põhilised küsimused ja probleemid, millele kodulehe analüüs vastused annab. Kui tunnete mõne ära, ongi kodulehe analüüs teie jaoks!

Põhjused, miks teha kodulehe analüüs:

  • Koduleht ei ilmu otsingutulemustes
  • Kodulehe klikimäär otsingutulemustes on väga madal
  • Kodulehel viibitakse väga lühikest aega
  • Koduleht on aeglane/vigane
  • Kodulehe sooritus otsingutulemustes on halvemaks läinud

Tehnilise SEO parandused

Kodulehe analüüsi põhjal teostame tehnilise SEO ja põhilisi lehesisese SEO parendusi. Võta meiega ühendust juba täna!

Analüüsi osad

Mida kontrollime kodulehe analüüsi käigus?

Kodulehe analüüsi teostame kolmele SEO osale. Tehniline SEO, lehesisene SEO ja leheväline SEO.

Tehniline SEO

Tehnilise SEO puhul kontrollime üle veebilehe tehnilise vastavuse Google kriteeriumitele ja võimalikud vead koodis. Kui veebilehel on tehnilisi vigu, mõjutab see lisaks otsingumootori tulemustele ka kasutajakogemust. Seetõttu on äärmiselt oluline ja elementaarne, et teie koduleht oleks ilma tehniliste vigadeta.
Kontrollime:

  • Indekseerimise lubavust;
  • Sitemap'i korrektsust;
  • Üldiseid veateateid;
  • SSL sertifikaadi olemasolu;
  • Laadimiskiirust ja mõjutavaid tegureid;
  • Katkiseid linke;
  • Seadmetele kohalduvust;
  • Linkide struktuuri.

Lehesisene SEO

Lehesisese SEO alla kuulub lehel olev materjal ja selle optimeerimine otsingumootori tulemustele. See on põhi, mille pealt otsingumootor lehelt märksõnu otsima hakkab. Põhilised vead lehesisese SEO puhul on: liiga vähe materjali, ebakorrektne HTML markup (näiteks puudub H1), pildid ei ole optimeeritud otsingumootorile ning puuduvad tiitlid ja metakirjeldused. Lehesisese SEO kontrollimiseks teostame ka märksõnaanalüüsi.

Kontrollime:

  • Lehe tiitlite ja metakirjelduste olemasolu ja vastavust reeglitele
  • Lehel oleva materjali hulga vastavust heale tavale
  • Lehel oleva materjali vormistamist sh. HTML markup
  • Pildimaterjali vormistust ja optimeerimist
  • Oluliste märksõnade olemasolu

Leheväline SEO

Kui leht on tehniliselt korras ja lehel olev materjal on optimeeritud ei ole hea positsioon otsingumootoris veel garanteeritud. Selleks, et anda viimast, kuid olulist lihvi, peavad lehel olema backlinkid ehk teie veebilehele suunavaid linke teistelt lehtedelt. Võid backlinkide kohta lugeda täpsemalt meie postitusest SIIT.

Kontrollime:

  • Backlinkide olemasolu
  • Backlinkide kvaliteeti
Abiks otsustamisel

Korduma kippuvad küsimused

Miks teha kodulehe analüüs?

Kodulehe analüüs eesmärk on anda vastuseid erinevatele küsimustele, et seejärel tulemuste põhjal teostada vigade parandusi.

Millal on vajalik kodulehe analüüs?

Kodulehe analüüsi vajalikkus tuleneb eelkõige teie rahulolust hetkeolukorraga. Kui tunnete, et e-pood või koduleht ei ole piisavalt hea positsiooniga otsingutulemustes või ei ole näiteks piisavalt müüke, võib vastuse anda just kodulehe analüüs.

Kui on plaanis näiteks olemasoleva kodulehe või e-poe värskendamine välimuse ja/või funktsionaalsuse poolest, tuleks kasuks kodulehe analüüsi teostamine enne seda. See võimaldab teha muudatusi eelkõige materjali osas palju eesmärgistatumalt.

Kaua kodulehe analüüs aega võtab?

Tellides kodulehele SEO analüüsi, tuleks teil varuda 2-5 tööpäeva vastuste saamiseks olenevalt teie kodulehe või e-poe materjali mahust. Mida mahukam on teie veebileht, seda rohkem on elemente, mida tuleb kontrollida.

Kui palju kodulehe analüüs maksab?

Kodulehe analüüsi hind on al. 149€. Täpne hind sõltub teie veebilehe mahust ning erisoovidest.

SEO kodus

Paranda oma kodulehe SEO'd juba täna!

Uuenda kodulehel olevat sisumaterjali

Google väärtustab uut ning värsket sisu. Kui teie lehel olev info on aegunud, on see sisuliselt väärtusetu. Veenduge, et teie veebilehel olev materjal on ajaga kaasas. Vaadake üle oma sisulehed, blogipostitused ja vajadusel värskendage seal olevat informatsiooni.

 

Täienda lehti, millel on liiga vähe sisuteksti

Kui kunagi oli 100 sõna ühel lehel piisav, siis täna sellest enam üldjuhul ei piisa. Esiteks, jälgi palju on teie konkurentidel samale lehele teksti kirjutatud. Selle järgi saad aru, kui palju peaks teksti juurde kirjutama, et nendega võistelda. Kui konkurentidel on vähe teksti või ei ole sarnaseid sisulehti, siis hea tava on, et sisulehel oleks vähemalt 300 sõna teksti. Ja muidugi ei tohiks see olla kopeeritud teiselt lehelt!

 

Korrasta pildid

Piltidel on oluline roll otsingutulemustes ilmumise kohta. Kui Google botid teie lehte indekseerivad, ei saa nemad pildist aru seda vaadates, vaid selle foto kohta käivat informatsiooni lugedes. Ehk kui teie pildil puudub alternatiivtekst ja selle failinimi on kombinatsioon suvalistest numbritest ja tähtedest, vajab see korrastamist.
Veenduge, et pildi failinimi on esmalt seotud sellega, mis on pildil ehk näiteks “punane-haamer.jpg”. Kui teil on võimalik, siis lisage pildile kindlasti ka alternatiivtekst ehk eelmise näite põhjal oleks alternatiivtekst “Punane haamer”. Võite neile lisada ka vajaliku märksõna.
Selliselt on pilt arusaadav ja ei ole ainult illustratsiooniks lehele, vaid aitab kaasa SEO’le. Põhjalikumat õpetust piltide alternatiivtekstide märkimise kohta saate lugeda SIIT.

 

Eemalda üleliigsed märksõnad

Iga asjaga tuleb leida tasakaal, samamoodi SEO puhul. Lisades lehele liiga palju märksõnu võite te lehe “üle optimeerida” ja nii hoopis spämmite oma lehte. Siia alla läheb märksõnade üleliigne kasutus kahes mõttes: ühte ja sama märksõna on ühel lehel liiga palju või ühel lehel kokkuvõttes liiga palju erinevaid märksõnu. Märksõnade hulk peab olema tasakaalus lehel oleva sisuga. Mida rohkem on teksti, seda tihedamini võite kasutada märksõna.
NB! Kõik lehed ei saa olla optimeeritud samadele märksõnadele või otsingufraasidele! Ehk kui optimeerid ühe lehe märksõnale näiteks “tomatid”, siis ära kasuta samal lehel optimeerimise eesmärgil märksõnu “porgandid”, “kurgid” ja vastupidi. Siis ei ole tegemist enam üleliigsel märkimisel ainult spämmiga, vaid siis hakkavad sisulehed omavahel võistlema. Tulemusena ei ole ükski leht päris õige.