E-poe tegemine

E-poe tegemine on meie kõige populaarsem teenus!  E-pood on suurepärane võimalus müüa oma tooteid sõltumata kellaajast või kaupluse asukohast. Tänu kvaliteetsele e-poele on võimalik müüa oma tooteid rahvusvaheliselt ja vähendada kulutusi näiteks rendile ja tööjõule võrreldes traditsioonilise kauplusega.

Kõik meie e-poed on erilahendusel valminud, Woocommerce ja WordPress põhjal.

Teostatud projektid

E-poed projektid

Kõik meie tehtud e-poed on erilahendusel valminud, Woocommerce ja WordPress põhjal.

E-poe tegemine
Tööprotsess

E-poe tegemine: Protsess

1. E-poe eesmärkide seadmine

E-poe arendamisel ja projekti esitamisel tuleks esmalt mõelda, mis toodeteks on e-pood mõeldud või vajalik. Mõistes, milline on teie tootesortiment võimaldab edasistes punktides koguda oluliselt efektiivsemalt ideid ja funktsionaalsusi, mida vajatakse.

2. Ideede kogumine

Kui on läbimõeldud tooted, mis kodulehele tulevad on hea koguda ideid. Klientidel on üldiselt välja kujunenud arusaam, kuidas erinevaid e-poode kasutada. Seetõttu oleks hea leida mõni olemasolev e-pood, mis müüb sarnaseid tooteid, et näha, kuidas toodete filtreerimine ja kujutamine välja näeb. Muidugi tuleks mõelda ka disainile, värvidele jms.

3. Esimene koosolek

Esimese kohtumise või kontakti eesmärk on rääkida läbi teie ideed, eelarve ja soovid. Anname nõu ja vastame teie täiendavatele küsimustele. Oluline on paika panna kõige optimaalsemad lahendused, mis täidaksid teie vajadusi ning mahuksid teie eelarvesse.

4. E-poe projekti koostamine

E-poe arendamise projekti koostamiseks kogume me kokku teie poolt antud ideed ja algmaterjali. Vaatame üle sisumaterjali ning leiame parima tervikliku lahenduse esimese kohtumise pealt. Selle informatsiooni põhjal kirjutame täpse projekti kirjelduse koos hinnapakkumisega.

5. Prototüüp ehk disaini loomine

E-poe projekt saab alguse prototüübist, mis on valmiva e-poe kavandiks. Prototüüp on efektiivne ja aega kokkuhoidev osa igast meie veebiprojektist. Tänu prototüübile, suudame luua ja vajadusel muuta tulevase e-poe disaini teie märkuste põhjal oluliselt kiiremini, kui luues esmase disaini alles tööserveris. Prototüübi eesmärk on saada võimalikult täpselt paika disainisuund, mida hakkab järgima kogu e-pood. Prototüübi koostame üldjuhul teie jaoks kõige olulistematele lehtedele, näiteks esileht, tootekataloogi leht ja tooteleht.

6. Arendamine ja materjali lisamine

Kui prototüüp on valmis ja disain teie poolt kinnitatud, saamegi edasi liikuda juba arenduse ja materjali sisestamise faasi. E-poodi arendamine enda tööserveris, millele on teil ligipääs, et saaksite jälgida projekti kulgu. Vajaliku sisumaterjali võtame teie eelmiselt e-poelt või kodulehelt, selle puudumisel koostame teile dokumendi koos vajalike materjalidega, mida saate lihtsasti ära täita. Selles faasis lisame ka vajalikud liidestused näiteks raamatupidamistarkvaradega või uudiskirja saatmise platvormidega.

7. Testimine

Testimise faasis kontrollime üle kõik lehe osad ja funktsioonid, sealhulgas kõik kontaktivormid ja ostusooritamise protsessi.

8. Optimeerimine kiirusele

Väga oluline osa lehest on selle optimeerimine kiirusele. Arendamise käigus kasutame töövõtteid, et ehitada kvaliteetne vundament ja küljendus e-poele. Optimeerimise osas lisame eelnevatele töövõtetele veel täiendavaid viimaseid lihve, et e-pood oleks mõnusalt kiire.

9. SEO - optimeerimine otsingumootorile

E-pood ja selle kodulehe osa peab olema optimeeritud otsingumootorile. Teostame märksõnadeanalüüsi ja lisame korrektsed metatiitlid ja -kirjeldused ja piltidele alternatiivtekstid. E-poe tehnilise SEO eest hoolitseme eelnevates punktides. Staatilistel lehtedel olevad sisutekstid vaatame üle ja lisame lehele juba õigete pealkirjade ja HTML-markup’idega nende lisamise hetkel.

10. Lehe avalikustamine

Kui e-pood on valmis, viime selle üle meie tööserverist teie domeenile. Kontrollime üle uuesti ostuprotsessi ja optimeerimised. Lisame SSL sertifikaadi (HTTP → HTTPS). Loome teie uuele e-poele Google Analytics ja Google Search Console kontod, kui neid varem ei olnud, et saaksite jälgida oma e-poe külastatavuse ja leitavuse kohta statistikat.

11. On-boarding

On-boardingu käigus õpetame teile, kuidas oma e-poodi edasiselt haldama hakata ehk kuidas materjali ja tooteid lisada ja muuta, tellimusi kinnitada jms. Selles faasis aitame vajadusel ka näiteks Google Analyticsi kasutama õppimisega.

12. E-poe tehniline haldamine ja hooldus

Igat e-poodi võiks lasta vähemalt korra aastas üle kontrollida professionaalselt ning vajadusel teostada hooldust.

Iga e-poe projektiga kaasneb lisaks:
  • Abi domeeninime ostmisel
  • Veebimajutuse seadistamine
  • Kodulehe tarkvara installeerimine
  • Lihtne logo kliendi soovil
  • E-poe disain
  • Sisumaterjali töötlemine
  • Google Analytics ja Google Search Console seadistamine
  • Kasutustingimuste ja privaatsuspoliitika lehtede lisamine
  • Küpsiste kasutamise teavitus
  • Mobiili- ja tahvlivaated
Küsimused seoses e-poe arendamisega

Korduma kippuvad küsimused

Kui palju maksab e-poe tegemine?

E-poe tegemise hind oleneb mitmest erinevast tegurist, nagu funktsioonide rohkus ja keerukus, materjali hulgast, toote sortimendist jpm. E-poe täpne hind selgub siis, kui on teada kõik olulised hinda mõjutavad elemendid. 

Mis mõjutab e-poe hinda?

E-poe hinda mõjutavad peamiselt järgmised tegurid:

  • funktsioonide keerukus;
  • funktsioonide rohkus;
  • sisumaterjali hulk;
  • sisumaterjali dünaamilisus ja iseloom (kohandatud postituse tüübid, kohandatud väljad jm);
  • tootelehe keerukus (kohandatud väljad jm);
  • tootekataloogi keerukus;
  • toodete sisestamine (kas sisestate tooted ise?; impordi failide olemasolu ja vormistus)
  • disaini keerukus.
Millised funktsioonid on vajalikud e-poel?

E-poe puhul on kõige olulisem külastaja jaoks mugav toote filtreerimine ja üleüldiselt arusaadav ja selge navigatsioon toodete vahel. Lisaks korralik makse- ja tarnesüsteem, kontaktivorm. Ülejäänud funktsionaalsus tuleneb peamiselt teie soovidest ja tootesortimendi eripäradest. 

Kui pikk on e-poe valmistamise protsess?

E-poe valmistamise protsess võib võtta kahest nädalast paari kuuni. See protsess on alates hinnapakkumise päringust kuni valmis töö kättesaamiseni. Oluliselt mõjutavad e-poe valmimise aega materjalide olemasolu, e-poe loogika välja töötamine ja arendamise keerukus. 

Soovin alustada väiksema eelarvega, mis on minu võimalused?

Tihti on just alustavatel ettevõtetel väga oluline oma ressursi paigutus ja et ka reklaamile jaguks raha, soovitakse kulutada esialgu vähem e-poele. Õnneks on e-poodi üsna lihtne edasi arendada ja luua projekt, mis on jaotatud eraldi iseseisvateks etappideks. Juba esimese etapi lõpus saab klient kätte täielikult funktsioneeriva e-poe. Iga järgmise etapi eesmärk on täiustada juba valminud e-poodi, näiteks lisada keerukamad filtreerimise võimalused, kohandada tootelehte või implementeerida kompleksemat tellimissüsteemi. 

Valid e-poe arendajat?

Lõpetuseks: Mida küsida e-poe tegijalt?

E-poe arendaja otsimisel tasub end viia kurssi teatud aspektidega projekti läbiviimise osas enne hinnapakkumise vastu võtmist, et hilisemates olukordades segadust ei tekiks. Oleme toonud välja mõningad olulised küsimused, mida unustada ei tasuks ja mille peale äkki kohe ei tulegi, et küsida. Teisalt aitavad vastused valida endale kõige sobivama ettevõtte e-poodi arendama.

 

1. Kes laeb ülesse / sisestab tooted?

Toodete sisestamine oleneb peamiselt toodete hulgast. See, kas projekti sees on ka toodete sisestamine või mitte, tuleks kindlaks teha enne hinnapakkumise vastu võtmist.

Kui soovite arendada väikest butiiki kuni mõnekümne tootega on kõige tavapärasemad võimalused:

  • Arendajad lisavad mõned tooted ise, mille põhjal loovad disaini ja e-poe funktsionaalsuse. Ülejäänud lisate ise, mis on teisest küljest hea harjutus saamaks selgeks toodete haldamise.
  • Projekti sisse kuulub toodete üleslaadimine.

Kui soovite suuremat e-poodi ei ole enam käsitsi toodete sisestamine mõtekas, vaid siis võetakse kasutusele tootefailid ning importitakse tooted e-poodi. Tuhandeid tooteid käsitsi lisatakse mitmeid päevi isegi nädalaid olenevalt tooteandmete hulgast, massimport teeb selle töö ära tundidega. Siinkohal ongi oluline saada teada, kas ettevõttel on varasem kogemus selliste suurte importide ja vajadusel tootefailide korrastamisega või mitte.

 

2. Kui ruttu e-pood valmis saab?

Üks põhilistest küsimustest on - kui kiiresti valmib uus e-pood?

Iga arendaja võib anda erineva tähtaja samale projektile, mis sõltub näiteks:

  • Arenduse meetodist - Kas ettevõte kasutab mõnda valmisteemat, ehitab täitsa käsitööna jne.
  • Ettevõttesisestest tööviisidest - Äkki ei alustata projekti kohe arendamisest, vaid esmalt näiteks kaardistatakse vajadused või luuakse prototüüp. Jälgige, milline on töö järjekord projekti kirjelduses.
  • Käesolevatest töödest - Mida rohkem on tööd, seda pikemaks võidakse eeldada projekti tähtaega.

Üldjuhul kui saate vastuseks paar nädalat, jookske teises suunas. Ükski korralik ja läbimõeldud e-pood, mille valmimisel ka teie arvamus loeb, ei saa valmis algusest lõpuni paari nädalaga. Olenevalt projekti ülesehitusest ja keerukusest võib esimene reaalne valmimisaeg olla alates 4 nädalat.

 

3. Kui tulevikus soovin lisada funktsioone, on see võimalik?

Praegune projekti kirjeldus ja valmiv e-pood täidab praegused vajadused, kuid kas need vajadused jäävad täiesti muutumatuks aasta, kahe või isegi 5 aasta jooksul? Kogemus näitab, et pigem mitte. Ka näiteks ettevõtte laienemine ja töötajate lisandumine võib kaasa tuua vajaduse lisada funktsioone e-poele. Seetõttu oleks oluline teada saada, kas praegu loodav e-pood toetab edasi arendamist tulevikus.

 

4. Kas e-poe hinna sisse kuuluvad ka sisulehed?

E-poodidest rääkides mõeldakse enamjaolt otseselt toodetega seotud lehti ja e-poe funktsiooni, kuid tegelikult on e-poel ka tavapärane kodulehe ülesanne, et informeerida klienti ettevõtte tegevusest ja toodetest. See tähendab väga tihti eraldi sisulehti näiteks “Teenused” ja “Meist”. Kuigi sellised sisulehed on tavaliselt e-poe projekti hinna sees võiks igaksjuhuks selle üle küsida, et ei tekiks möödarääkimisi ega ebameeldivaid üllatusi.

 

5. Kas on võimalik tooteid muuta massiliselt?

Oletame, et teie e-poodi tuleb 2000 erinevat toodet, mis on jaotatud erinevatesse kategooriatesse ning toodetele on määratud omadused, näiteks värv. Kas siis, kui tahate määrata näiteks 20%-st allahindlust kõikidele kingadele või sinistele pükstele peate te seda tegema igale tootele eraldi või saate seda teha ühe tööna ehk massiliselt? Kui lihtne on selliseid protsesse sooritada ja milliseid neist ise teostada saab?

Väikeste e-poodide puhul massiline muutmine nii oluline ei ole, kuid juba suuremate e-poodide puhul muutuvad massilised protsessid hädavajalikuks.

 

6. Kui soovin peale e-poe valmimist tegeleda SEO-ga, siis millised on mu võimalused?

E-pood on valmis, aga nüüd peavad inimesed selle otsingumootoritest ka üles leidma - selleks tuleb hakata lehel olevat sisumaterjali optimeerima otsingumootorite jaoks. Millised võimalused selleks on ja milliseid elemente muuta saab? Kas SEO spetsialist saab lihtsalt vahetada näiteks metatiitleid ja -kirjeldusi, lehel olevaid pealkirju ja sisutekste või määrata piltidele alternatiivtekste?

SEO on praegu juba nii populaarne termin ja levinud tööpraktika, et selle teostamine võiks olla vähemalt baastasemel tagatud. Edasine võiks baseeruda juba projekti eelarvel ja kliendi soovidel.

 

7. Kuidas lepitakse kokku disaini osas?

Disain on iga e-poe juures oluline ning enamikel juhtudel on kas väljakujunenud juba mingi kindel nägemus, milline see võiks välja näha või vähemalt ettevõtte identiteediga seotud elemendid, mida kasutada. Mis projekti hetkel ja kuidas need ideed viiakse ellu?

Disaini loomiseks ja kinnitamiseks lähenevad ettevõtted erinevalt. Mõned lepivad selle võibolla paberil algul näidete põhjal kokku, teised pakuvad võimalust esitada revisioone, meie näiteks loome enne arendama hakkamist prototüübi. Prototüüp võimaldab oluliselt kiiremini teha disainilisi muudatusi kui saidil, sellega saavutame disainilise arusaama kliendiga enne veebisaidiga töö alustamist.

 

8. Liidestamise võimalused

Kui kasutate ja olete harjunud juba mõne kindla tarkvara, teenuse või programmiga ning soovite need ühildada e-poega, tuleks uurida, kas see on võimalik. Kõige sagedasemad liidestamised e-poe puhul on igasugused raamatupidamistarkvarad, maksevõimalused, tarnevõimalused, uudiskirjade saatmise platvormid, sotsiaalmeedia platvormid, analüütika tööriistad jne.
Enamikel juhtudel olenevad liidestamise võimalused palju platvormist, millele e-poodi arendatakse, kuid võib olla eripärasid ka tarkvaras või teenuses endas. Selleks, et soovitud integratsioon saaks loodud, tuleks küsida seda kohe algul.

 

9. Millist haldust edaspidi e-pood vajab ja mis võimalused selleks on?

Kas ja kui palju on kasutatakse valmis mooduleid? Kas neid võib uuendada ise või peab seda tegema arendaja? Kui tulevikukindlad on arendaja poolt tehtud moodulid, lahendused ja funtsioonimuutused?
Kas on arendaja poolt garantii, kui on siis kui pikalt ja millele see kehtib?

Hea tava on see, et töötavaid veebipoode ilma asjata ei uuendata kui see ei ole just hädavajalik ning ka siis on vaja läheneda äärmise ettevaatlikusega ja teha varukoopiaid. Vahel võib juhtuda, et kuigi üks osa veebipoe tööriistadest on lasknud välja oma uuenduse, kuid teised tööriistad veel ei ole - siis võib tekkida probleem nende kahe vahel. Teisalt, kui on tegemist erilahendusega ning mõnda pluginat on näiteks modifitseeritud, on uuenduse tegemine pisut keerulisem ning vajab kindlasti testimist hiljem, et kõik töötaks ikka nii nagu peab.
Üldjuhul peaks ka ilma probleemide tekkimiseta e-poodi kontrollima iga aasta.