Jaga artiklit
Liitu uudiskirjaga

!
Something went wrong. Please check your entries and try again.

Sinine värv disainis | Infograafik

Sinine värv on paljude ettevõtete poolt laialdaselt kasutusel. Ühed tuntuimad brändid maailmas on valinud oma brändivärvideks just sinise, kuid miks? Järgnevalt toome välja sinise värvi mõju vaatlejale ja kasutuse eelkõige veebidisaini kuid ka üldise disaini puhul.

 

Sinine värv (veebi)disainis

Sinine värv on nagu kollane ja punanegi põhivärv. Seda seostatakse taeva ja ookeaniga ja on seetõttu rahulik ja tugev värv, mis toob esile vaatlejas mitmeid füüsilisi ja emotsionaalseid muutusi. Sinised toonid vähendavad söögiisu, aeglustab südamerütmi ja tõstab efektiivsust. Lisaks on sinine väga eelistatud just meeste poolt.

 

Milliseid emotsioone tekitab sinine värv?

Sinine on rahulik värv, mis õiges kohas ja kontekstis kasutades mõjutab vaatlejat väga efektiivselt.

Kui sinist õigesti kasutada, soodustab see efektiivsust ja aitab tähelepanuvõimega, mistõttu kasutatakse seda tihti ka kontorites. Peamiselt annab sinine edasi rahulikkust, usaldusväärsust ja stabiilsust. Lisaks seostatakse seda veel turvalisuse, tugevuse ja selgusega.

Kuigi sinine on rahulik värv, on seda võimalik ka valesti kasutada ja tekitada negatiivseid emotsioone. Tihti seostatakse sinist värvi negatiivselt just üksilduse, masenduse ja kurbusega. See võib edasi anda veel tundetust, kurbust ja liigset tõsidust.

 

Millistele ettevõtetele ja kaupadele sobib sinine värv?

Eelnevalt leidsime, et sinised toonid vähendavad söögiisu, alandab südamelööke ja seostub rahulikkuse, efektiivsuse ning usaldusväärsusega. Sellepärast võib sinine ideaalne olla just selliste ettevõtete ja kaupade puhul, kes soovivad vaatlejat kinnitada endi usaldusväärsuses ja efektiivsuses, tekitada neis rahulikke emotsioone ning turvatunnet.

Sinised toonid sobivad hästi:

  • Finantsettevõtetele
  • Sotsiaalmeediaplatvormidele
  • Meditsiini valdkonnale
  • Tehnoloogia ettevõtetele
  • Lennufirmadele
  • Ehitusfirmadele
  • Autode tootjatele

Sinist värvi kasutavad näiteks Facebook, Twitter, PayPal, Skype, Volkswagen, Samsung, Dell, Unicef, Visa, Ford, Philips ja Intel.

 

Lisaks positiivsele, saime teada, et sinist värvi seostatakse üksilduse, kurbuse ja liigse tõsidusega ning see vähendab söögiisu. Ka aeglustunud südamelööke võib negatiivseks mõjutuseks pidada teatud ettevõtete jaoks. Seetõttu hoiduvad tihti sinise värvi kasutusest ettevõtted, kes soovivad klienti ergutada ja tekitada tungi ostelda või teenust tarbida.

Sinised toonid ei sobi üldjuhul väga hästi:

  • Toitlustusettevõtted
  • Moekaubad
  • Üritusekorraldajad
  • Luksuskaubad
  • Jumestustooted

Nagu ka punase värvi puhul on sinise värvi kasutusel mõningaid erandeid, kus eelnevalt väljatoodud tegevusvaldkondade või kaupade puhul kasutatakse just sinist. Üks tuntuim on näiteks küpsistetootja Oreo, mille logo on sinine. Nende põhjus sinise värvi kasutamises on üsna loogiline. Sinine on tugev värv – järelikult Oreo küpsiste söömine teeb tugevaks.

 

Kuidas kasutada sinist värvi veebidisainis?

Sinist värvi näeme veebidisainis enamjaolt just ettevõtte identiteediga seonduvate elementide peal (näiteks logo) ja üldise lisandvärvina näiteks tausta- või aksentvärvina. Kui on õige kontrast teiste elementidega, sobivad sinakad toonid väga hästi ka call-to-action elementide kasutusel.

  • Tausta- ja/või aksentvärv
  • Brändielemendid
  • Call-to-Action nupud ja elemendid

 

Infograafik

Sinine värv veebidisainis, sinise värvi kasutus disainis, infograafik

 

Loe punase värvi kasutusest SIIT!

Kui Sulle meeldis artikkel, siis jaga seda...
Soovid uusi artikleid e-mailile? Liitu uudiskirjaga

!
Something went wrong. Please check your entries and try again.

Loe veel...

Kollane värv disainis

Kollane värv on viimane põhivärv, mida disaini puhul me veel käsitlenud ei...

Loe edasi

Kodulehe tegemine WordPressiga | Õpetus

Kodulehe tegemine on protsess, mis on läbitud või käsil pea enamikest ettevõtetest...

Loe edasi

Punase värvi kasutus veebidisainis | Infograafik

Värvidel on mõju tekitada vaatlejas erinevaid tundeid, seetõttu tuleb kaaluda nende valikut...

Loe edasi