Punase värvi kasutus veebidisainis | Infograafik

Punase värvi kasutus disainis

Värvidel on mõju tekitada vaatlejas erinevaid tundeid, seetõttu tuleb kaaluda nende valikut väga hoolikalt. Esiteks nii ettevõtte üldise brändi tunnetuse kui ka ajutiste disainelementide puhul, peavad värvid sobima kokku sellega, mida soovite edasi anda. Järgnevalt toome välja punase värvi kasutuse eelkõige veebidisaini kuid ka üldise disaini puhul.

Punane värv veebidisainis

Punane värv on üks põhivärvidest koos sinise ja kollasega. Punane värv on intensiivne värv, mis tekitab vaatlejas nii tugevaid emotsioone kui ka mõjutab teda füüsiliselt. See kiirendab südamelööke, suurendab söögiisu ja tekitab tungivust sooritada ost.

Milliseid emotsioone tekitab punane värv?

Kuna punane on tõepoolest intensiivne värv, tuleb seda hoolikalt kasutada, et see tekitaks soovitud tundeid potensiaalses kliendis.

Kui seda õigesti kasutada, soodustab punane tegevust ja mõjub julgustavalt. Peamiselt seostatakse punast värvi positiivselt järgmiste märksõnadega: armastus, pilkupüüdev, tegevusele suunav, energilisus ja julgus.

Kui punast värvi aga valesti kasutada, võib vaatleja tunda hoopis viha, agressiivsust ja ohtu. Peamiselt seostatakse punast värvi negatiivselt järgmiste märksõnadega: oht, viha, agressiivsus, vägivald ja veri.

Millistele ettevõtetele ja kaupadele sobib punane värv?

Eelnevast saime teada, et punased värvid tekitavad tungi, kiirendavad südamelööke, suurendavad söögiisu, seostuvad armastusega ja mõjuvad julgustavalt. Seetõttu võib punane värv väga hästi mõjuda just selliste ettevõtete puhul, kes soovivad kliendis tekitada kiiret soovi sooritada ost, neid julgustada ja inspireerida või tekitada romantilisi tundeid.

Punased toonid sobivad hästi:

  • Toitlustusettevõtetele
  • Pühadekaupade müügiks
  • Kohtingusaitidele
  • Moekaupadele
  • Lillede müügiks
  • Spordikaupade müügiks
  • Autode müügiks

Punast värvi kasutavad näiteks CocaCola, Rayban, H&M, Pinterest, Supreme, Felix, Põltsamaa, Canon, Puma, Youtube, Toyota, NetFlix.

Lisaks positiivsele, saime teada, et punased toonid tekitavad ohutunnet. Ka kiirenevaid südamelööke võib negatiivseks mõjutuseks pidada teatud ettevõtete jaoks. Seetõttu hoiduvad tihti punase värvi kasutusest ettevõtted, kes soovivad klienti rahustada ja anda edasi usaldusväärsust.

Punased toonid ei sobi üldjuhul väga hästi:

  • Lennufirmadele
  • Finantsteenustepakkujatele
  • Majutusettevõtetele
  • Energiapakkujatele

Nimetatud tegevusvaldkonnad ja ettevõtted üldreeglina kasutavad teisi värve peale punase, kuid loomulikult on erandeid. Erandid on eelkõige nende ettevõtete puhul, kes soovivadki just punast värvi kasutada rõhudes teenuse odavusele ja/või tekitada impulsiivseid oste. Võtame näiteks odavlennufirma Norwegian‘i, kes kasutab punast läbivalt oma brändis, ka lennukitel.

Kuidas kasutada punast värvi veebidisainis?

Punast värvi näeme veebidisainis ja tegelikult ka tavakauplustes peaaegu alati allahindluste puhul. Oma omaduste tõttu sobivadki punased toonid ka veebidisainis eelkõige disainelementide puhul just tähelepanu vajavate kohtade juures.

  • Bännerid
  • Allahindluse sildid / viited
  • Call-to-Action nupud ja elemendid

Infograafik

Punane värv veebidisainis, värvi kasutus veebidisainis, infograafik

Loe sinise värvi kasutamise kohta siit!

Soovid uusi artikleid e-mailile? Liitu uudiskirjaga!
Loe veel . . .

Milliseid SEO tulemusi oodata uuelt veebilehelt?

Käesolevas artiklis keskendume täitsa uute veebilehtede SEO tulemustele. Siinkohal räägime…

Loe edasi

Kui turvaline on WordPress veebileht?

Väga tihti küsitakse, kui turvaline on ikkagi minu uus WordPress…

Loe edasi

Ohtlikud paroolid | Milline on turvaline parool?

Iga kasutajakonto teeb väga palju turvalisemaks tugev parool. Kui kasutad…

Loe edasi