Milliseid SEO tulemusi oodata uuelt veebilehelt?

Xysum Postitus SEO tulemused uuel veebilehel

Käesolevas artiklis keskendume täitsa uute veebilehtede SEO tulemustele. Siinkohal räägime nii põhjaliku värskenduskuuri saanud veebilehtedest kui täitsa esmakordsetest veebilehtedest värskelt registreeritud domeenil. Mida oodata ja mis mõjutab uue kodulehe või e-poe tulemusi otsingumootoris?

 

Uhiuus domeen

Kui tegemist on verivärske domeeniga võib eeldada, et tugeva konkurentsiga märksõnade puhul võib olla kõrge positsiooni saavutamine oluliselt keerulisem, kui esikohad on vanade ning kõrge autoritaarsusega domeenide käes.

Mida siis aga teha? Alustada tuleks baastõdedest. Leht peab olema tehniliselt korras ning lehel olev sisu peaks olema optimeeritud ning vastama SEO headele tavadele. Tasub vaadata üle konkurentide sisu sarnastele märksõnadele ning püüda pakkuda põhjalikumat informatsiooni külastajale. Ja kui tuleb välja, et konkurendid pole ammusest ajast oma sisu värskendanud, võib Google algorütm sinu kasuks naeratada ning kostitada suurepäraste orgaaniliste tulemustega. Positsiooni parandamiseks võib mõelda ka kvaliteetsesse backlink‘idesse ehk välistesse viidetesse investeerimisele.

 

Muudatuste hulk sisus

See punkt puudutab just neid veebilehti, mis on saanud värskenduskuuri ning eksisteerinud ka varem. Siinkohal on kaks võimalikku eesmärki, mida soovitakse täita:

Vanu positsioone tahetakse säilitada

Kui vana veebilehe SEO on rahuldav, püütakse seda veebilehe värskenduskuurist säästa. Selleks jäetakse puutumata SEO’d mõjutavad osad nagu lingid, linkide struktuur, sisumaterjal sh. pealkirjad, tekstid, pildid ning muu. Ehk sisuliselt antakse vanale kodulehe või e-poele uus kuub, kuid sisu jääb laias laastus samaks, kui just ei soovita lisada lehtedele veelgi materjali.

Vanu positsioone püütakse parandada

Kui vana veebilehe positsioon on mitterahuldav, tehakse muudatusi vastavalt veebilehe seisukorrale ning kliendi soovidele.

Põhilised probleemid, mida kohtame oma töös ning tuleks lahendada, et positsioonid paraneksid on:

  • Liiga vähe sisumaterjali lehele
  • Kõiksugu tavalised tehnilised probleemid nagu puudulik SSL sertifikaat, aeglane laadimiskiirus, leht ei ole seadmetele kohanduv, katkised lingid jms
  • Sisumaterjal ei ole lisatud lehele korrektselt, näiteks puudub H1 või on neid mitu
  • Puuduvad Google otsingutulemuste tiitlid, metakirjeldused või need ei vasta nõuetele
  • Keelatud otsingumootori poolt indekseerimine

 

Indekseerimise kiirus ja efektiivsus

Kui veebileht lansseeritakse kas värske domeeni alt või uuendatud kujul, võtavad tulemuste ilmnemised aega. Enne seda on indekseerimine ehk Google bot’id peavad sinu veebilehe üle käima. See juhtub automaatselt kui indekseerimine on lubatud, kuid võib Google Search Console’i lisada ise XML sitemap’i ning sisuliselt forsseerida indekseerimist. Kuid soovituslik on ikkagi teada ja kontrollida seda, mis sitemap’is lisandub ehk mida Google üldse sinu lehest indekseerima peab. Näiteks ei ole tarvis tal indekseerida “Silte”, kui neid ei kasutata postituste juures jms.

Indekseerimise järgselt peaks hakkama vaikselt veebileht otsingutulemustes välja tulema.  Ehk kui ise sitemap’i üles ei laadinud, siis nii saad kontrollida ja teada, kas leht on indekseeritud. Alles mõne aja möödudes peale indekseerimist saab öelda, milline positsioon veebilehe jääb. Häid tulemusi oodata nädal aega peale indekseerimist on ennatlik. Olenevalt märksõnast, konkurentsist, keelest, kuuseisust ning teistest teguritest võivad õiged tulemused ennast näitama hakata alles mõne kuu pärast.

 

Kokkuvõttes – kas SEO tulemused on garanteeritud?

SEO puhul küll laias laastus kehtib reegel, mida rohkem tööd sisse paned, seda paremad tulemused saad, kuid mitte alati. Erand ju kinnitab siiski reeglit ning kahjuks SEO tulemusi kindlapihta garanteerida ei saa. Kuid siinkohal, kindlasti tuleb rõhutada, et palju oleneb märksõnadest. Kui konkurents sisuliselt puudub, on loomulikult häid ja suurepäraseid tulemusi saavutada oluliselt lihtsam. Konkurentsirohkemate märksõnade puhul peab vahel lähenema katse-eksitus meetodil enne kui tulemused saavutatakse ning püütakse neid säilitama hakata.

Kui lansseerid uue veebilehe, siis pea SEO tulemuste puhul meeles:

✅ Kui muudatused on alles värsked, võib võtta aega enne kui need tulemustes kajastuvad.

✅ Uhiuuel domeenil puudub veel usaldusväärsus ning suure tõenäosusega pärsib see veebilehe positsiooni. Veendu, et kõik muu on korras ning varu kannatust.

Soovid uusi artikleid e-mailile? Liitu uudiskirjaga!
Loe veel . . .

Kui turvaline on WordPress veebileht?

Väga tihti küsitakse, kui turvaline on ikkagi minu uus WordPress…

Loe edasi

Ohtlikud paroolid | Milline on turvaline parool?

Iga kasutajakonto teeb väga palju turvalisemaks tugev parool. Kui kasutad…

Loe edasi

Maailma esimene veebileht

World Wide Web’i (WWW) loodi 1989. aastal Tim Bernes-Lee poolt….

Loe edasi